Mijn lijst met blogs

maandag 8 april 2013

Patchwork & Quiltdagen

Wat zal ik er over vertellen?
Nou, eigenlijk kan ik daar heel kort over zijn:

Ik had een supergezellige dag, samen met Jeanneke.

Op verschillende blogs ben ik al foto's tegengekomen van de Huisjes,
ik beperk me daarom tot deze:


Voor mij was de tentoonstelling een prachtig afsluiting van een HEEEL groot projekt.
Vol enthousiasme begonnen op 1 januari 2012
me tussendoor echt wel eens afvragend waar ik aan begonnen was..

En nu...
nu mis ik het soms best wel een heeel klein beetje.

En bij het zien van de prachtige quilt in blauw en wit
begint het toch wel een heel klein beetje te kriebelen..
En denk ik, 
zal ik......?
In rood en wit??

Mmmmmmm.....

Dan nog even laten zien welke lapjes er mee mochten naar huis.
Het zijn vooral achtergrondstofjes in lichte kleuren voor mijn nieuwe project.

Wat dat gaat worden vertel ik binnenkort.



Mijn Huisjesquilt heeft trouwens zojuist
 zijn rondjes gedraaid in de wasmachine.

Hij kwam er heerlijk geurend uit,
en zit op dit moment in de droger.

En daarna, eindelijk,
lekker op de bank!





12 opmerkingen:

  1. Heerlijk he Suus?
    Echt genieten. Ben wel benieuwd of jij er als eerste onder mag, of dat je voltallige nageslacht er om gaat loten..... Enne dat rood met wit?
    Ik zou het wel een enorme uitdaging vinden hoor. Misschien samen? Maken we er een lease quilt van, jij het ene jaar, ik het andere......

    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was leuk gisteren om samen met je te lunchen en te keuvelen. Mooie lapjes en je hebt je aardig ingehouden. Als ik je knoopjes zo zie kun jij je hartje ook ophalen bij de fourniturenkraam op de markt op donderdagmiddag achter de Heyhoef........
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je nu ook gezien te hebben, en om met je te kletsen.
    Misschien zie ik je nog eens!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijkheden zijn er van de beurs meegkomen,..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd wat je gaat maken. Het zijn wel weer vrolijke kleurtjes. Helemaal Suuske! Die knoopjes zijn helemaal leuk.
    Is de huisjesquilt goed uit de was gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Suuske,

    Ik was wat aan het rond kijken en kwam bij toeval op jouw mooie site uit.Prachtig vind ik je blaauwe huisjes quilt.
    Mijn vraag aan jouw is hoe kan ik aan het patroon hier van komen?
    vriendelijke groeten,
    Ettie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ettie,

      Voor wat betreft de blauwe huisjesquilt: dat is pronken met andermans veren.. ;-) Ik weet dat deze gemaakt is door Willeke maar ik ken haar niet persoonlijk. Ook ik ben er helemaal weg van.

      Voor het patroon kun je terecht op de site van de ontwerpster, dat is www.jeanneke.com
      Haar patroontjes zijn ook in een aantal quiltwinkels te koop. Informatie hierover vind je ook op haar site.

      Groetjes, Suzanne

      Verwijderen
    2. Hallo Suzanne,
      Dank je wel voor je reactie. Ik zal gaan kijken in een quiltwinkel.
      groetjs Ettie

      Verwijderen
    3. Hallo Suzanne,
      Onder tussen heb ik het patroon van de huisjes,gekocht bij Jeanneke.Nu zou ik graag bij een quiltgroep gaan.Bij ons in de buurt is er geen één te vinden.Iets wat erg jammer is.Als ik jullie berichtjes dan lees......
      Maar goed we gaan met frisse moed beginnen.
      Goed weekend,
      groetjes Ettie

      Verwijderen
  7. Ha Suzanne, ik vond het enorm leuk om je te ontmoeten zondag. Je aankopen zijn erg leuk en ik vind het enorm dapper van je dat je er aan denkt om misschien nog een huisjes quilt te gaan maken. Maar ja... het was natuurlijk wel heel erg leuk. Eerlijk gezegd mis ik mijn huisjes wel een beetje. Op één of andere manier gaf het ook structuur aan de weken. Is je huisjesquilt mooi gebleven in de droger?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke aankopen heb je gedaan, vooral die hart-knoopjes....prachtig :)
    Ben nieuwsgierig naar je nieuwe project ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee, ik zie net dat de huisjes met het hondenhok + hond van jou is. Gewéldig vonden we hem!

    BeantwoordenVerwijderen