Mijn lijst met blogs

vrijdag 23 mei 2014

Vrijdag

Zo begon mijn dag:


Heerlijke zoete aardbeien op een bruine boterham.

Gisteren werkte ik aan de Pin Wheels die boven en onder aan de Sampler Quilt komen.

Het ging zo vlot dat ik al vroeg in de avond door mijn voorraad voorgesneden stofjes was.
Omdat ik geen zin had om de snijmat, mes en stofjes weer tevoorschijn te halen maar wél zin had om te patchen zat ik me te bedenken wat ik dan nu eens zou kunnen pakken.

Het werden de hexagonnen. Ik dacht dat in het blikje nog behoorlijk wat voorgesneden stofjes zaten maar dat viel tegen helaas. :-(
1 bloem kon ik maar maken en er bleek nog 1 bloem in het blik te zitten.
Mmmm, dat schoot dus ook niet op.
Op deze manier gaat deze quilt een -tig jaren project worden.


Vanochtend ben ik dan ook maar begonnen met met het snijden van lapjes die ik dan vanavond kan gaan lijmen. Ik ga toch eens proberen om wat vaker aan deze top te werken, vind hem namelijk wel heel erg mooi.



Ik maakte ook nog een foto van mijn 2e Jane-blokje, kijk maar, dit is hem:


Ook probeerde ik nog het blok met het oh zo kleine sterretje in een grotere ster.
Pff, dat werd geen succes, wat een onmogelijk blok.
Alles wat fout kón gaan ging dus ook fout...
Ik heb het maar even weggelegd, binnenkort maar eens een nieuwe poging wagen.

Vanavond maar op tijd eten zodat er een lange avond overblijft om te patchen.

Fijn weekend!








13 opmerkingen:

  1. Wat een zalige aardbeien in een prachtige kom, een heerlijk begin van de ochtend. Enige pinwheels en superschattige hexagonbloemen en stofjes. Je Jane blokje is zo zoet, wat een schattig randje heb je om het blokje... *smelt* . Dat blokje waar je zo'n moeite mee hebt gaat je lukken hoor, rustig blijven, het is te doen, het zit ook in de bloggersquilt. Ik heb hem gewoon gepatched, niks aan de hand. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, jouw quilts zijn altijd ZO KLEURIG EN VROLIJK ! En die hexagonnen zijn ZO schattig ook ... Ik Ben vl'liefd :))
    Mag ik even vragen welke maat zijn je hexies ? ( 1 inch ? Of misschien 3/4 inch ?). Hartelijk bedankt Voor jouw antwoord en Voor de inspiratie...

    XOXOXO
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nadine,
      Mijn hexjes zijn 3/4 inch. Een fijne maat vind ik dat, niet al te klein.

      Verwijderen
    2. Ja 3/4 inch find ik ook heel gezellig om mee te werken...
      Hartelijk bedankt Voor de informatie, Suuske, en een fijn patch weekend :))
      NADINE

      Verwijderen
  3. Ha, nog iemand die het room zeven servies heel leuk vindt. En... Waar koop je die lieve felle stofjes? Oh, wat zijn ze lief. Anny van rafels en rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het servies herkent Anny. Mijn servies scharrel ik overal vandaan bij elkaar, oud, nieuw, bloemen, stippen. Datzelfde geldt eigenlijk voor mijn lapjes, overal vind ik wel wat.

      Verwijderen
  4. Mooie blokjes en Al veel voorgesneden hexjes.
    Vrolijk allemaal.
    En her D J blokje is prachtig
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokjes en hexjes.
    Maar vooral mooie / leuke stofjes.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je top met hexagon bloemen ook erg mooi worden, de kleuren zo vrolijk.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Suzanne,

    Waarom ben je (mogelijk voorlopig) afgehaakt met de CAL, was je het zat of ben je niet tevreden met het resultaat?
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig leuke stoffen gebruik je voor de DJ.Lekker kleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I have seen that every person wants to express their feelings but they are not able to express their feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have expressed your feelings Has expressed. Hi, you are a person who writes a very beautiful post, in the same way, you keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. college girl aerocity
    Cheap price girls gurgaon
    low price girls sector 29
    Bhiwadi Real Photos Girl
    Manesar VIP Photos Girl
    Naughty Girl Gurugram
    VIP Girl Gurugram
    college girl gurgaon
    beautiful Girl Gurgaon

    BeantwoordenVerwijderen